سلام ، به سایت شرکتی زم فسفات خوش آمدید.

مکمل های رایج در ایران

مکمل های رایج در ایران

مکمل های رایج در ایران :

1)مکمل های ویتامینی ( ویتامینه )
مخلوط یکنواختی از یک یا چند ویتامین به همراه یک یا چند ماده حامل( به عنوان به حجم/ به وزن رساننده ) می باشد که با هدف توزیع یکنواخت ویتامین ها در حجم بالا به خوراک و یا آب به منظور تامین نیازهای ویتامینی دام مورد استفاده قرار می گیرد . مکمل های ویتامینی را نمیتوان به صورت مستقیم به دام خوراند و صرفا از طریق مخلوط نمودن یکنواخت با خوراک یا آب آشامیدنی به مصرف دام میرسد.
2) مکمل های معدنی (مینرال)
مخلوط یکنواختی از یک یا چند ماده معدنی به همراه یک یا چند ماده حامل (به عنوان به حجم /به وزن رساننده) می باشد که با هدف توزیع یکنواخت مواد معدنی در حجم بالا به خوراک و با آب به منظور تامین عناصر معدنی در مورد نیاز دام مورد استفاده قرار می گیرد .مکمل های معدنی را نمیتوان به صورت مستقیم به دام خوراند و صرفا از طریق مخلوط نمودن یکنواخت با خوراک یا آب آشامیدنی به مصرف دام می رسد.
مکمل های ویتامینی و معدنی رایج در ایران شامل مکمل ویتامینی 25، و مکمل معدن25 برای طیور می باشد این مکمل ها به صورت جداگانه توسط کارخانه ها ی مکمل سازی تولید شده و جهت مخلوط نمودن با خوراک و یا کنسانتره (جمعا به میزان 2 کیلو گرم در هر تن خوراک )در اختیار کارخانجات تولید کننده خوراک قرار می گیرد
۳- مکمل سفارشی
این گروه از مکمل ها براساس نیازهای نژاد های مختلف دام و طیور و در مراحل مختلف تولید دام و طیور دارای فرمولاسیون گوناگون می باشد بر همین ا ساس این گروه از مکمل ها با درصد های مختلف و با فرمول های اختصاصی و سفارشی و پس از طی مراحل کسب مجوزهای لازم نیز قابل تولید و عرضه می باشد). مکمل های مخصوص دام های شیروار و پرورای نیز با فرمولاسیونهای مختلف و به صورت ۱٪تا ۲٪( ۱۰ تا ۲۰ کیلو گرم در هر تن خوراک ) توسط کارخانه های مکمل سازی تولید شده و در اختیار کارخانه های تولید کننده خوراک ، کنسانتره و فارم های مصرف کننده قرار می گیرد.
۴) پیش مخلوط های درمانی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.